Radionice CANVAS i Elevator Pitch u okviru Takmičenja za najbolju studentsku ideju za 2017. godinu na MET-u

Radionice CANVAS i Elevator Pitch u okviru Takmičenja za najbolju studentsku ideju za 2017. godinu na MET-u

16.05.2017.

Na Univerzitetu Metropolitan održane su pripremne radionice „CANVAS poslovni model i finansije za startup“ i „Elevator Pitch – prezentacione veštine“ za studente koji su se prijavili na Takmičenje za najbolju studentsku ideju u okviru međunarodnog projekta IF4TM. Radionice je u Nišu 09. i 12. maja 2017. godine održao profesor dr Milovan Ilić sa Fakulteta za menadžment Univerziteta Metropolitan, dok je u Beogradu 15. i 16. maja 2017. godine profesor dr Viktor Radun, takođe sa Fakulteta za menadžment Univerziteta Metropolitan.

 

Radionica „CANVAS poslovni model i finansije za startup“ obuhvatila je sledeće teme:

 

  • CANVAS poslovni model – ponuđene vrednosti za kupce, segmenti kupaca, kanali distribucije, odnosi sa kupcima, tokovi prihoda, ključni resursi, ključne aktivnosti, ključni partneri, struktura troškova;
  • Mapa vrednosti za kupca, potrebe kupca, profil kupca, mapa dana u životu kupca, mapa empatije kupca, mapa puta kupca;
  • Finansije za startup – izvori finansiranja, struktura prihoda i rashoda, tokovi gotovine i prelomna tačka rentabiliteta.

 

Nakon objašnjenja navedenih tema, studenti su u interaktivnoj diskusiji detaljno razradili CANVAS poslovni model i finansijski model za njihovu poslovnu ideju. Zatim su analizirali mapu vrednosti iz perspektive kupca i formirali profil svojih kupaca. Na kraju su studenti dobili instrukcije za unapređenje svog poslovnog modela i za pripremu prezentacije.

 

Radionica „Elevator Pitch – prezentacione veštine“ obuhvatila je sledeće teme:

 

  • Osnovni elementi uspešne prezentacije ideje pred investitorom – problem, rešenje, tržište, konkurencija, poslovni model, konkurentska prednost, konkurencija, marketing plan, tim, novac (prihodi i troškovi), vizija za budućnost i dugoročna strategija;
  • Javni nastup i komunikacija – priprema, „Big Bang“ početak, predstavljanje, sadržaj, izlaganje, veštine komunikacije, verbalna i neverbalna komunikacija, karakteristike efektnog govornika;
  • Radionica – probna prezentacija tima studenata.

 

Nakon predstavljanja osnovnih elemenata uspešne prezentacije ideje pred potencijalnim investitorom, studenti su dobili smernice o komunikacionim veštinama koje su veoma važne za efektan javni nastup. Zatim su studenti u interaktivnoj diskusiji razvili kreativne ideje za unapređenje svoje prezentacije. Na kraju su studenti održali probnu prezentaciju svoje ideje i dobili veoma konstruktivne komentare za postizanje „wow“ efekta svojim načinom izlaganja.

 

Studenti su na radionicama pokazali visok nivo prezentacionih veština i timskog duha. Univerzitet Metropolitan pruža podršku u pripremi svojih najaktivnijih studenata za predstavljanje njihove poslovne ideje pred žirijem takmičenja. Želimo puno sreće našim studentima u predstojećem nacionalnom finalu Takmičenja za najbolju studentsku ideju, koje će se održati u Privrednoj komori Srbije 01. decembra 2017. godine.

 

Radionice su sprovedene u okviru međunarodnog projekta IF4TM („Institutional Framework for Development of the Third Mission of Universities in Serbia“), u saradnji sa još 5 univerziteta u Srbiji, uz podršku Erasmus+ programa.

 


 

„This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein“