Preporuka za vođenje uspešne karijere – Docent dr Katarina Kaplarski – Digitalni marketing

Preporuka za vođenje uspešne karijere – Docent dr Katarina Kaplarski – Digitalni marketing

20.11.2015.

Preporuka za vođenje uspešne karijere – Docent dr Katarina Kaplarski – Digitalni marketing

 

 

Docent dr Katarina Kaplarski, specijalista za online medije, tokom godina je pored praktičnog rada na web projektima i strategijama internet marketinga, na doktorskim studijama  uspešno ostvarila i  pionirski poduhvat  teorijskog istraživanja interneta kao kreativnog medija. Povezivanjem oblasti dizajna, tehnologije i marketinga nastaje najatraktivnija oblast – digitalni marketing.

 

  1. Koliko sigurnost pojedinca o tome čime bi voleo da se bavi u budućnosti utiče na razvoj karijere?

 

Svakako je dobro biti orjentisan ka specifičnom poslu od samog početka. Međutim, mi živimo u eri mobilnosti, radna mesta nisu više toliko prostorno definisana, naša iskustva i znanja se transponuju iz jedne oblasti u drugu, tržište se brzo menja, stvaraju se nova radna mesta i implementiraju se nove tehnologije. Imam dosta uspešnih studenata koji su upisali Metropolitan sa idejom da se profesionalno preorjentišu: sa ekonomije na dizajn, sa dizajna na menadžment u kreativnim industrijama i slično. Mislim da je bitna motivacija, ali potrebno je i malo hrabrosti da se ostvare snovi. U svakom slučaju, naš Univerzitet je interdisciplinaran i mi smo tu da pomognemo svakom pojedincu da donese pravu odluku.

 

  1. Da li smatrate da je svest o celoživotnom učenju dovoljno prisutan među mladim ljudima?

 

Mislim da je sve prisutnija. Zahvaljujući internetu, dosta se razvila oblast onlajn učenja. Pored univerzitetskih e-learning kurikuluma, svima su dostupni tutorijali, kursevi i literatura preko koje pojedinci mogu da usavrše svoje veštine. To je dokaz da postoji potražnja za ovakvim sadržajem, ali naravno, sve je pitanje ambicije i motivacije pojedinca.

 

  1. Koje su tri glavne veštine koje su neophodne da poseduje pojedinac kako bi ostvario uspeh?

 

To nije lako pitanje i svakako ne postoji magična formula za uspeh, ali dobre komunikacijske veštine, jasno prezentovanje ideje i kompetentnost u specifičnoj oblasti mogu dosta da pomognu na putu do uspeha. Pored ovih veština, bitne su motivacija i podrška koju osobe imaju, bilo da su sopstvene ili dolaze od strane prijatelja, porodice ili profesora.

 

  1. Vi predajete nekoliko predmeta vezanih za internet i onlajn tehnologije, kako motivišete vaše studente za rad u dinamičnom okruženju?

 

Meni je drago da radim sa studentima sa sva tri fakulteta i svuda postoji intenzivna razmena ideja i iskustava, bilo da je u pitanju tradicionalna ili internet nastava. Mogućnosti koje im pružaju poznavanje veb dizajna, digitalnog marketinga ili dizajna interakcije su ogromne, ali komunikacija i poznanstva sa kolegama i predavačima su nešto što im najviše pomaže da započnu svoj posao ili pronađu adekvatnog poslodavca za vreme ili nakon studija. Mi na Univerzitetu Metropolitan često organizujemo stručne konferencije i takmičenja gde se studenti upoznaju sa praktičnim aspektima poslovanja, ali ostvaruju i mogućnost za profesionalnu saradnju. Na taj način je tranzicija sa fakulteta na posao mnogo jednostavnija.