Branko Katanović

Branko Katanović

20.03.2015.

Metropolitan talenti – upoznajte docenta mr Branka Katanovića kao člana komisije oblasti Dizajna interaktivnih medija

 

 

Univerzitet Metropolitan već 9 godina za redom organizuje takmičenje pod nazivom Metropolitan talenti, koje je predviđeno za učenike III i IV razreda srednjih škola. Kao i svake godine, tako i ove, pobednici takmičenja osvajaju nagradu u vrednosti od 100% stipendije za školovanje na četvorogodišnjim osnovnim akademskim studijama Univerziteta Metropolitan. Tokom trajanja takmičenja, svaka oblast ima svoju komisiju koja vredno radi na tome da se pregledaju radovi takmičara, kao i da se u samom finalu odaberu najtalentovaniji učesnici.
Stoga, predstavljamo vam člana komisije oblasti Dizajna interaktivnih medija: docenta mr Branka Katanovića.

 

1. Vi ste već nekoliko puta do sada bili član komisije na takmičenju Metropolitan talenti iz oblasti Dizajna interaktivnih medija. Kažite nam, kakva su Vaša dosadašnja iskustva što se takmičenja tiče?

 

Koncept takmičenja podrazumeva da se na konkurs javljaju kandidati sa radovima iz vrlo širokog spektra disciplina, kao što su animacija, razne forme interaktivnog dizajna, dizajna uopšte, ali i onih koji su bliži tradicionalnim medijima. To, s jedne strane predstavlja najveći kvalitet takmičenja, jer ne biramo između učestalih rešenja ostvarenih unutar jednog medija, ali i značajan problem kako upšte uporediti i adekvatno vrednovati tako različita ostvarenja. Naravno, tu na scenu stupa sučeljavanje mišljenja unutar komisije i argumentacija stavova koja uvek rezultuje usaglašenom i balansiranom odlukom.

 

2. Kada sa ostalim članovima komisije birate pobednika, na šta najviše obraćate pažnju?

 

Medijska raznovrsnost radova najčešće nas usmerava na nekoliko osnovnih parametara koji ne zavise nužno od medija u kojem je određeni rad realizovan, niti od tehnologije upotrebljene u realizaciji. To znači da bi pažnju trebalo usmeriti na ideju koja čini srž rada, način na koji je ona sprovedena, kao i svrsishodnost realizacije iste u odabranom mediju. Naravno, kako su ovde u pitanju vizuelni mediji, jasno je da ćemo posebno nastojati da vrednujemo taj aspekt radova koji nam pristignu na konkurs. Manje je važno da rad sadrži visok nivo primene određene softverske aplikacije, koja ga, ukoliko u njegovoj srži ne postoji autentična i konkretna ideja, verovatno pre kvalifikuje kao svojevrsnu tehnološku demonstraciju – što, naravno, nije cilj ovog takmičenja. Na kraju, vrlo je važno da kandidat obrazloži sve ove aspekte pri prezentaciji rada .

 

3. Šta očekujete od pobednika takmičenja?

 

Kandidat koji odlukom članova komisije bude proglašen za pobednika takmičenja zaslužiće to kvalitetom rada prijavljenog na konkurs. Takva odluka komisije ne treba da bude jednokratna privilegija koja po okončanju konkursa nikoga vise ne obavezuje, već nešto što pobednik konkursa treba da opravda svojim redovnim prisustvom na nastavi, dostavljanjem radova i polaganjem ispita u propisanim rokovima. To je velika privilegija, ali istovremeno predstavlja i značajnu obavezu. U zavisnosti od toga koliko uspešan bude u izvršavanju navedenih obaveza, vrlo verovatno će sebi otvoriti mogućnost za učešće u različitim projektima i izložbenoj aktivnosti, čime sebe preporučuje i za profesionalni angažman.

 

4. Poručite nešto ovogodišnjim takmičarima.

 

Odaberite medij izražavanja u skladu sa svojim afinitetima i mogućnostima. Neka vam ideja bude jasna i nastojte da je sprovedete dosledno do kraja. Ne nastojte da zasenite komisiju i ostale kandidate poznavanjem tehnologije, već težite da napravite vizuelno koncipiran umetnički rad.

Primera radi, ako vam je rad koncipiran kao kratki 3D animirani film (geg), potrudite se da on to zaista i bude. Dakle, da ima nekavu dramaturšku strukturu koja će biti adekvatno filmski saopštena. Ne precenite svoje mogućnosti i vreme tako da konkurišete sa takvom idejom, a umesto nje dostavite 3D softversku demonstraciju ili samo segmente prvobitnog koncepta koji ne mogu biti tretirani u kontekstu animirane forme.