Neda Todorović

Neda Todorović

20.03.2015.

Metropolitan talenti – upoznajte vanrednog profesora mr Nedu Todorović kao člana komisije oblasti Grafičkog dizajna

 

 

Univerzitet Metropolitan već 9 godina za redom organizuje takmičenje pod nazivom Metropolitan talenti, koje je predviđeno za učenike III i IV razreda srednjih škola. Kao i svake godine, tako i ove, pobednici takmičenja osvajaju nagradu u vrednosti od 100% stipendije za školovanje na četvorogodišnjim osnovnim akademskim studijama Univerziteta Metropolitan. Tokom trajanja takmičenja, svaka oblast ima svoju komisiju koja vredno radi na tome da se pregledaju radovi takmičara, kao i da se u samom finalu odaberu najtalentovaniji učesnici.

 

Stoga, predstavljamo vam člana komisije oblasti Grafičkog dizajna: vanrednog profesora mr Nedu Todorović.

 

1. Vi ste već nekoliko puta do sada bili član komisije na takmičenju Metropolitan talenti iz oblasti Grafičkog dizajna. Kažite nam, kakva su Vaša dosadašnja iskustva što se takmičenja tiče?

 

Otkrivanje i prepoznavanje novih, kreativnih, talentovanih i mladih ljudi među kandidatima prijavljenim za takmičenje Metropolitan talenti, jedna je od najodgovornijih i najlepših dužnosti koju sam do sada imala kao član komisije. Imala sam prilike da kroz radove takmičara upoznam najrazličitije profile tih mladih, ambicioznih ljudi ali i težak zadatak da od njih izdvojim one koji će ne samo svojom kreativnošću već i drugim ljudskim kvalitetima, moći da se uklope u misiju Univerziteta Metropolitan. Zato mi je često uz njihov rad, bilo od velike važnosti, a nekada čak i presudno, da ih vidim uživo i čujem kako će „odbraniti“ i predstaviti svoju ideju u kratkom vremenskom okviru koji im je zadat. Naravno, svi članovi komisije i ja, prednost smo pre svega davali onim kandidatima čiji radovi su na nas ostavljali najjači utisak, dok su objašnjenje i prezentacija rada bili sledeći parametri po važnosti. Do sada nisam bila u nekoj značajnijoj dilemi kada je trebalo odrediti koji rad je na mene ostavio najsnažniji utisak. Moguće je da smo po tom pitanju imali sreće da se uvek nekako jedan rad neminovno značajnije izdvoji od ostalih. Veće dileme imali smo kada je reč o određivanju drugog i trećeg mesta, što je bilo prethodnih godina.

 

2. Kada sa ostalim članovima komisije birate pobednika, na šta najviše obraćate pažnju?

 

Originalnost ideje, da li je kandidat odgovorio na temu, ali i način na koji je vizuelno i tehnički izvedena, sigurno su primarni kriterijumi pri odabiru radova za finalni krug takmičenja. Teško je pomenute kriterijume sagledavti nezavisno jedne od drugih. Dizajn obuhvata i te ali i mnoge druge segmente. Prvi vizuelni utisak koji dobijem gledanjem radova najčešće mi je sasvim dovoljan da nakon toliko godina profesionalne dizajnerske prakse prepoznam potecijal. Sa druge strane, višegodišnje pedagoško iskustvo, mnogo mi pomaže u proceni ličnosti kandidata kada je reč o finalu gde prezentuju svoje radove. Ono što je sasvim sigurno, jeste da dobra priča i prezentacija kandidate ne mogu nadomestiti vizuelno-estetske manjkavosti rada, isto kao što u razmatranje ne uzimam radove koji su vizuelno uspešni ali nisu odgovorili na temu takmičenja.

 

3. Šta očekujete od pobednika takmičenja?

 

Sa zadovoljstvom mogu reći da su svi dosadašnji pobednici takmičenja opravdali svoja prva mesta u finalu. Izuzetni uspesi tokom studija, konstantan rad na talentu koji neosporno poseduju, rad na dizajnerskim veštinama, kao i sposobnost i želja da budu vrlo kolegijalni timski igrači u svojoj klasi, samo su neki od kvaliteta koje ubrzo pokažu već na prvoj godini studija. Neki od njih se vrlo ranu afirmišu u dizajnerskim krugovaima radeći konkurse i učestvujući na takmičenjima iz različitih oblasti grafičkog dizajna. Pokazuju veliko angažovanje i zainteresovanost na godišnjim izložbama Fakulteta digitalnih umetnosti. Kada je to potrebno, tu su da pomognu i u realizaciji nekih projekata Dizajn studija Univerziteta Metroplitan.

 

4. Poručite nešto ovogodišnjim takmičarima.

 

Kao i do sada, i ove godine komisija će se prilikom vrednovanja radova takmičara, fokusirati na to da li su i u kojoj meri odgovorili na zadatu temu, koliko je njihova ideja originalna, upečatljiva i koliko se izdavja od ostalih. Da li je ideja u smislu tehničkog izvođenja primenom softvera za dizajn, na adekvatan način predstavljena u zadatoj formi. Prilikom prezentovanja rada važno je da dobro i skoncentrisano objasne svoju zamisao i u kratkim crtama način na koji su je realizovali. Trema ili eventualni strah od komisije i pitanja koja ćemo im postaviti, apsolutno su suvišni jer svi mi imamo jednu istu misiju i cilj – a to je odabir kvalitenih, mladih ljudi. Često imam običaj da se na kraju takmičenja obratim svim kandidatima rečima da takmičenje ne smeju shvatiti ni kao početak ni kao kraj nečega. Život se odvija i pre i posle toga. Nekome nije bio dobar dan, nekome možda sama tema nije prijala… Talenat im niko ne može oduzeti niti osporiti, kao ni želju da se obrazuju kao dizajneri. I uvek budem srećna kada na jesen, sa prvim danima početka nove škloske godine, u našim učionicama vidim i draga lica onih kandidata koji nisu osvojili stipendiju ali ih to nije sprečilo da se opredele da sa nama steknu znanja za profesionalno bavljenje dizajnom.