Viktor Radun

Viktor Radun

20.03.2015.

Metropolitan talenti – upoznajte docent dr Viktora Raduna kao člana komisije oblasti Menadžmenta

 

 

Univerzitet Metropolitan već 9 godina za redom organizuje takmičenje pod nazivom Metropolitan talenti, koje je predviđeno za učenike III i IV razreda srednjih škola. Kao i svake godine, tako i ove, pobednici takmičenja osvajaju nagradu u vrednosti od 100% stipendije za školovanje na četvorogodišnjim osnovnim akademskim studijama Univerziteta Metropolitan. Tokom trajanja takmičenja, svaka oblast ima svoju komisiju koja vredno radi na tome da se pregledaju radovi takmičara, kao i da se u samom finalu odaberu najtalentovaniji učesnici.

 

Stoga, predstavljamo vam člana komisije oblasti Menadžmenta: docenta dr Viktora Raduna.

 

1. Kao profesor na Fakultetu za menadžment, ove godine imate priliku da budete član komisije takmičenja Metropolitan talenti. Šta očekujete od takmičara finalista?

 

Najpre bih želeo da pozdravim takmičare u ime našeg univerziteta Metropolitan i da ih podstaknem da uspešno osvoje ovu zaista izuzetnui nagradu – stipendiju za školovanje.
Od takmičara očekujem da pokažu svu svoju kreativnost i da osmisle što bolje poslovnu ideju koja bi trebalo da bude originalna, atraktivna i praktična. Ideja je od centralnog značaja za poslovni poduhvat. Da bi što bolje obavili traženi zadatak, preporučujem im da temeljno konsultuju sve raspoložive izvore informacija, da istraže šta je to što se traži ili za čim postoji društvena potreba a što nije zadovoljeno ili u nedovoljnoj meri. Od učenika se zahteva da pismeno opišu svoju ideju što detaljnije moguće, ali ne preopširno, da definišu iz koje oblasti se osniva preduzeće (neposredna proizvodnja/usluge, poljoprivreda/turizam/trgovina i dr.), da opišu konkretnije finalni proizvod – sa aspekta vrste, okvirne količine, željenog dizajna, kvaliteta i sl., uslove koji su potrebni za realizaciju ideje – tražnja na tržištu, zakonska regulativa, postojanje državnih olakšica, mogućnost kreditiranja, i dr., da opišu koliko bi zaposlenih imalo to preduzeće (okvirno), kakva bi bila organizacija i koliko se profit očekuje i u kom roku očekuju da se vrate uložena sredstva.
Važno je da nam približe koja je praktična vrednost proizvedenih roba ili usluga u ekonomiji i društvu. Veoma je važno da znaju da nam predstave svoju ideju usmenim putem i da nas ubede da je upravo njihova ideja ona prava i neophodna. U tom smislu treba da koriste Power Point prezentaciju, gde će na (maksimalno) 15-20 slajdova izložiti sažeto, izražajno i u slikama u čemu se sve sastoji njihova poslovna ideja.

 

2. Kada sa ostalim članovima komisije budete birali pobednika, na šta ćete najviše obraćati pažnju?

 

Prilikom donošenja odluke o pobedniku takmičenja, najviše ću obraćati pažnju na to da li je takmičaru jasno šta je osmislio, a to će se videti po načinu njegovog opisivanja i obrazlaganja kao i predstavljanja ideje usmenim putem, pred komisjiom. Takmičar mora da ume da objasni razgovetno, sažeto i jasno svoju ideju. Kod usmene odbrane on mora da ima osećaj za red, strukturu i dinamiku izlaganja, ne gubeći nit i ne zadržavajući se na nekim detaljima već ističući ono što je važno: kratak opis ideje (preduzeća, proizvoda), osnovne karakteristike proizvoda, privredna oblast, uslovi proizvodnje i procena krajnjih efekata.

 

3. Šta očekujete od pobednika takmičenja?

 

Od pobednika takmičenja očekujem da pokažeubedljivost, vladanje materijom, rečitost i tečnost u izlaganju, žar za uspehom i oduševljenje svojom vlastitom poslovnom idejom, kojim je u stanju da nas koji slušamo tu ideju zainteresuje i privuče. On treba na članove komisije da gleda kao na svoje potencijalne poslodavce, koji mogu da mu obezbede posao i materijalnu sigurnost i tako treba da se postavi prema nama. Samo tako će uložiti maksimum napora i svojih sposobnosti i dokazati se pred nama kao neko ko zaslužuje našu vrednu nagradu.

 

4. Poručite nešto ovogodišnjim takmičarima.

 

Na kraju, želeo bih da poručim takmičarima da veruju u sebe i svoje sposobnosti, da oslobode svoju maštu i da osmisle nešto novo, a ujedno praktično i korisno za našu ekonomiju i društvo u celini. Treba da se usredsrede na temu koju izlažu i neka im stalno bude na umu kako će što bolje i ubedljivije predstaviti komisiji svoju poslovnu ideju. Neka im njihov uspeh bude u tom trenutku najvažnija stvar na svetu.